onsdag 25 maj 2011

Färgat garn

Idag har jag färgat garn, vilket inte har skett sedan 80-talet. Jag gjorde det med några påsar Kool-Aid.

Påsarna hade jag köpt hos http://www.limmo-designe.se/ och HUR jag skulle fixa till allting, hittade jag hos
http://frokenf.blogspot.com/ . Stor stjärna i kanten för hur enkelt men bra hon beskriver tillvägagångs-
sättet. Jag hade en påse med Orange och en Tropical fruit. Blandade i 2 vanliga glas. Blötte garnet ordentligt.
Ner i en stor plastbunke (färgen sitter inte kvar i bunken) Sen hej vilt ösande och droppandes med färgerna.
Körde det hela i micron, först 2 minuter, men blev en hel del "småstunder" till. Vattnet skall bli genomskinligt.
Vilken lycka att kunna färga garn så enkelt. Sååå var det inte tidigare. Då tog det en hel dag och evighet med allt
förarbete!  Länge leve Kool Aid.....nåja...




Men det var EN sak fröken Fräken missade. Använd GUMMIHANDSKAR. Annars blir det så här


Ha nu en fortsatt fin dag allihop.

                                   Kram vonna

1 kommentar:

  1. Hej dät! Åhh det där garnet ser ju bara så härligt ut!!! Har inte färgat garn sedan 80-talet....men det är nog dags igen!

    SvaraRadera