tisdag 1 maj 2012

Jobbig vecka...

 Sorry, att det var ett tag sedan jag skrev här.
Men förra veckan, var inte rolig. På onsdagen fick jag "slänga" mig upp till Solna i
"Lilla Blå", min bil. Pappa låg på Urologen, jättedålig. Körde nästan 33 mil på 3,5 timmar!
Personligt rekord, även om det var dumt. Min lillasyster och jag åkte till pappa på sjukhuset.
Han var inte kontaktbar. Sen vakade jag där tills lördagen, då vi var tvugna att fortsätta rensa ut hans
lägenhet. Min dotter, Linda, kom till stan, så vi åkte upp till pappa/moffa. Vi tog ett farväl, sa att det
var ok att släpppa taget och gå vidare.
På kvällen, skulle jag åka dit, när de ringde och sa att han hade avlidit. Lillasyster och jag for dit direkt.
Fy så jobbigt. Även fast man vet, så är det alltid fel "tid" som någon går bort. Men skönt för Lilla pappa,
som hade cancer i hela kroppen, vilket han inte sökt för. Gud vad ont han ska ha haft!

Ska "ta tag i mitt liv igen"....sen....orkar inte just nu. Hänt för mycket både med pappa och även privat.
Virkar sporadiskt på en kofta, ingen lust, stickar på en pyttipanna, som blir varken eller....suck.

Slut med gnäll.....
Ha en fortsatt fin 1:a Maj allihop.

Kram vonna                                  Bilden tillägnad pappa, f.d. kavallerist och stor hästfantast.

5 kommentarer:

  1. Usch och fy! En stor kram från mig också.
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Tack till er, för ert deltagande. Känns gott. Nu ska jag prata med Fonus på måndag och ordna allt. SEN, ta tag i mitt privata och leta bostad. En " olycka" kommer ju sällan ensam!...

    Önskar er en fin och " stickig, syig" helg.

    Kram vonna

    SvaraRadera
  3. Skickar dig en påfyllning av styrkekramar!
    Tänker på dig
    Kram

    SvaraRadera