måndag 23 april 2012

"Sånt e livet, sååånt e livet"....


I torsdags åkte jag till min lillasyster, för att hjälpa henne flytta. Hon har köpt en vrålfin lägenhet i
Råcksta, Stockholm. Fast 13 våningshus är nog inte riktigt min grej....Men fint, nytt och högt var det.
På fredagen gick hennes äldste son, Emil och jag till Vällingby, där jag inte har varit sen -73!! Detta sa
jag till Emil som tvärvände och tittade på mig. Ungefär som "Gick det dinosauries här då?"....
Gissa jag kände mig ung.....hm....
Tog körlektioner i Vällingby C, kostade 35:- för 60 minuter! De ni.....(inga comments om ålder tack)....

Lördagen tillbringade vi i Solna, för att fortsätta rensa ur våra föräldrars lägenhet. Den ska vara tom till sista april och det blir den INTE!! Men nu har jag gjort mitt och åker inte upp dit ngt mer. Bara för att hälsa på lilla pappa som bor på ett fint dementboende i närheten av sin lägenhet. Fast i hans värld, är det nog skönt att vara.
Skulle vilja vara där själv mellan varven, för nu är det jobbigt värre privat. Letar med ljus och lykta efter någonstans att bo. Känns som jag slits itu, ska, ska inte stanna. Men lite stolthet får jag allt ha = flytta med andra ord. Så har någon ett litet hus på landet, tex 2-3 rum+kök med skog nära, så hör av dig.   :o)

Kan tänka mig att bo i lägenhet under en kortare period...men inte så gärna.

Nu ska jag plocka lite bland alla saker, för att ikväll har vi xtra stickcafe hos Elviras, eftersom det är Valborg nästa måndag....Hm, kan man inte sticka då med tro?.....Ok, tiden är 18.00 - 20.00, allt som vanligt.

Ha en fortsatt fin vecka, så hörs och syns vi snart.

Mitt nya projekt som verkar gå
                                                  åt pipsvängen för femtielfte gången!!! Blir inte
                          ens pyttipanna av stickningen!

  Kram vonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar