fredag 6 april 2012

Påsk, Falkängen

Har idag varit i Falkängen, Hällekis och tittat på en mängd med vackra hantverk.  

Kom att prata med en man, Leif Stiller, som är en av de drivande för detta ställe. Han är även
fotograf. Vilka underbara bilder han har tagit. Han har även skrivit en bok som heter: " Välkommen
En smakfull Västgötaresa"
Bilder och texter från olika mat och fikaställen i Västergötland. Hans kommande projekt, var eventuellt
om "bara" vad som finns runt  / på Kinnekulle! Finns så mycket vackert runt här.
Jag bad honom då att ta med enkla, billig, men fina platser, riktat till oss hojåkare. Problemet är väl att
många ställen tycker att vi hojåkare tar stor plats och äter för lite!....Hojarna tar plats och vi fikar oftast bara.
Men vi älskar att åka till olika ställen, ta en fika, bulle och sedan sitta och prata, gå runt och kolla in varandras eller andras hojar. That´s life!
Jag tror han tog detta till sig. Som avslutning, fick jag ovanstående bok utav honom! Tack Leif.

Vilka bilder, vilka ställen det finns. Får kanske turenera runt i sommar...

Därefter hamnade jag hos Pia, Toppmurklan. Hon och hennes man, Jan-Erik, gör och säljer ringar, armband och olika smycken, av luffarslöjd. Så fiiina!, men plånboken min skrek Stopp!
Tursamt nog, hade Pia lite garn som jag var i stort behov utav...hrm...




   Nu är det dags att sätta igång med dagens middag: Tacos med tillbehör.
Rogers lillebror, Kenneth är här hela helgen. De ska skruva och skruva bil lite till! Säsongen börjar snart.

Ha en fortsatt fin Långfredag, och glöm Inte varför vi firar Påsk, egentligen.

   Kram vonna

1 kommentar:

  1. Kinnekulle ÄR fantastiskt vackert! Vi har varit där vid två olika årstider och jag (vi) vill åka dit igen för det finns sååååå mycket vacker natur där! En av de där smultronställena som Svedala gratis bjuder på!
    Jo jo jag har plockat fram Bettan (motorcykeln) från vinterförvaringen. Men hon får vackert vänta där hemma i garaget för just nu är jag på gården i Lappland. Kram kram och ha en skön påsk!
    Hoppas vi ses i oktober!

    http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

    SvaraRadera