torsdag 14 juli 2011

Nostalgitripp

                                  Grästorp.


Min lillasyster, Kekke, och hennes två barn, Emil och Gustav, har varit hos oss i ett par dagar. Toppenkul!!
Vi har varit ute och gått lite här i Götene, hälsat på Rogers son, Jerker bland annat. Skulle spana in racebilarna.

Igår, onsdag, åkte vi till Grästorp och gick runt. DET var nostalgiresa på hög nivå. Vi tillbringade en hel del sommar-
lov där, hos mormor. Denna gång gick jag in i mormors gamla hus. Kändes tungt och jobbigt., Doften som var förut i trapphust, var borta, likaså hennes stora goa hall högst upp i huset....Ibland önskar jag att tiden kunde stå stilla med vissa
känslomässiga saker. Usch vad jobbigt! Min Syster Yster, tyckte också att det var jobbigt.
På Torget, finns numera en pizzeria/restaurang, där vi åt lite mat. Kollade runt i Hectors skoaffär. Jag fick en par enormt fina flip-flop av Syster Yster, Känns som att gå på sammet...*L*....Var in i Nilssons Tygaffär....Vilka minnen det dök upp.
Min kusin Maria och jag köpte tyg där till varsin kjol och kort jacka, någongång där under 60-talet. Har nog mönstret kvar.

Nåja, nog med minnen nu. Ska "suga lite" mer på dem själv i lugn och ro.

Lite bilder kanske från Grästorp.


    I Vita Huset, bodde mormor högst upp. Hon hade hela övervåningen.


 Efter mycket letande, hittade vi farmors hus. Så omgjort, målat, fixad trädgård. Var är alla hennes körsbärsträd???

Jo, vi hittade en Second Hand i Grästorp och Kekke köpte denna lampa! Gissa vem som hade den i knät hem??

Men roligt hade vi, och många fina minnen dök upp som vi pratade om. Tack för underbart roliga dagar, Kekke!!


Kram vonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar