fredag 12 augusti 2011

Fredag: Rensardag....hjälp



 Jag tyckte dagen började lugnt och stilla, för att sluta i total förvirring och hunger. Vad då, tänker ni säkert.
Jo, vi åt frukost, pratade om vad vi skulle göra idag, handla, uträtta några ärenden......slöa.

DÅ började allting: Telefonen ringde, Rogers ena son med familj ville komma och hälsa på. Jättekul, för hans sambo
har inte varit i vårt hus. Ner till affären för att handla fikabröd, sen blev det Apoteket....hem och plocka lite. Jag har ju ett antal stickningar liggandes framme...och med tanke på deras 3-åriga dotter, så är det lika bra att plocka bort.

De kom som avtalat, Jag gav flickan lite färger och olika papper så hon kunde göra fina målningar till oss alla.....( typ 25 st)
Underbart. Vilka färger barn kan få till! (avis)

Sen började vi plocka lite i garaget....Klara vid  21.30. Mat fick vi äta ute i trädgårn.....Nu handlade det om att få ordning till min kära sambo fyller jämna år. Vi ska hålla till i garaget då....Jag försökte smita undan, men inte en chans...*mummel*...
Men var gör man av kartonger som innehåller ens 50-åriga liv? Man kan inte slänga allt eller...Nåja jag kom på ett sätt. Upp på garagevinden med "skiten"....

Huvudsaken att vi kan äta och dansa där den 3/9-11..*S*...Nu kommer det att funka.

Nu är det läggdags. Imorgon är det tidig uppstigning. Runt 05.00. Vi ska  till Malmö för att kolla dragracetävlingar, (vad annars) för att sedan fara vidare till Tyskland ett par dagar. Roger ska handla lite till sin fölsedag  ..*L*....JAG ska leta garnaffärer! För varför ska jag annars  till Tyskland för???????

Ha en härlig helg.....

Sovgott kram

vonna


Tar med detta garn och stickor.. Ska bli en sjal. Garnet innehåller 10 eller 11 olika garner i ett och samma nystan!
Återkommer med bild under resans färd.


1 kommentar:

  1. Hej
    Tack för kommentaren på min blogg. Alltid lika kul när nån skriver en rad. Jaghar inte använt nåt mönster alls utan klippt till två bitar på 80x70 cm som jag lagt ihop räta mot räta och sytt ihop, lämnat en öppning för att vända utoch in. Sen sytt en liten raksöm runt hela filten. Plättlätt

    SvaraRadera