fredag 10 juni 2011

Äntligen....

 Idag, efter en Hel veckas längtan kom den!!   Jag hade beställt en bok från http://www.bokus.com/  


 och idag låg den i brevlådan.Plockade upp maten jag handlat med vindens hastighet, fram med en Fruktsoda, rumpan ner i favoritfåtöljen, fötterna på fotpallen och öppnade paketet! Vilken underbar bok. Bläddrade i den och insåg att jag nog vill göra allt som finns i den! Kollade på mönstrena och Pang!! Det är sånna där konstiga markeringar för olika saker.
Ja ni vet, kors= fast maska, 2 kors på en pinne = dubbelstolpe osv. Jahaja, då var det till att försöka tolka allting då. Men det kanske funkar om jag bara ger mig den på det.  Har ju en urskicklig stickkompis här i Götene, Carina. HON ska nog få lära mig hur man gör med dessa mönster. (fast tala tyst om det, hon vet inget ännu)......

Nu ska jag bläddra igenom boken några gånger till, sen är det dags att ta tag i Hjärtekatten. Ha en fortsatt fin fredagskväll.

   Kram vonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar