onsdag 22 juni 2011

Ny erfarenhet..

 Hej hopp....

Idag har jag varit och skrivit in mig på arbetsförmedlingen. Var sista arbetsdagen i Källby igår. Hade fått ett för-
ordnande där till 21 juni -11. Då är man bara tvungen att anmäla sig som arbetslös, så fort som möjligt för att få
rätt till ersättning. Herregud vad mycket papper som ska sändas hit och dit!  Fattar inte hälften och kommer ihåg
ännu mindre...*S*....Jaja, tur det finns en del att läsa om det hela på Nätet.

För övrigt så var jag till Lillemor och lånade hennes underbara symaskin! Woaw vilken maskin. Hade tror jag
cirka 30 olika mönster, datoriserad....Vad kul vi hade innan vi hittade backen på den...*S*...Tryckte på de flesta
knapparna innan Lillemor kom på var den var... Vore kul att äga en sådan, men, men, med en kostnad av drygt
7000:- så tror jag att det får bordläggas. Har ju min gamla "braiga" som endast är 8 år....

Skulle vara duktig och klippa gräset idag, igen! Tror jag spränger klipparen i småbitar snart...Den vill bara inte
med mig!...*tjurar*...Men när Roger kommer hem och drar i startsnöret funkar den på en gång! Orättvist. har inte
gjort maskinen något illa vad jag vet....Nä de har jag inte.

Har sytt lite på en jacka till Nizen, samt klippt ut en klänning till henne. Ska försöka göra klart det hela imorgon.
Får se vad jag hinner. Ska ju hinna handla mat till Midsommar också...

Nu dags för däjt med John Blund, sov gott alla vänner.


Nattikram önskar vonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar