tisdag 7 juni 2011

Minskning av UFO-hög!!

 Fy sjutton vad jag har varit duktig idag!..nåja eget skryt låter alltid illa, men jag kunde bara Inte låta bli!
Lat som en tok på förmiddagen....men efter att ha tittat på Stargate, så blev det fart på tanten....
Linkade iväg till affären + posten.    Hade ett paket till Mommos finaste. Dyrt blev det 82:-....Men det är
dom värda....

Väl hemkommen så startade jag projekt minskning av UFO-högen! Kom inte ens på det förräns jag hade gjort
klart hela 3 saker....Jösses!

Först sydde jag ihop en röd stickad väska, slängde den i tvättmaskinen för tovning. Fick köra den hela 2 ggr, för
att det skulle hända något.


Just nu är det Online stickcafe´på http://www.facebook.com/  Glöm inte att titta på allt fint där!
Jo en bekant på Fb, trodde jag hade gjort ett sittunderlag för kommande vinter...*S*....Tja, vad ska man tro.

Sedan sydde jag klar Nizens klänning. Ska ändra ärmarna imorgon. Ser helgalet ut med den där "volangkanten"...

Imorgon ska jag leta efter delarna till ett par "ballongbyxor" som jag tänkte sy i ett ljust gult tyg till tunikan/klänningen.

Därefter blev det att ta tag i en annan väska...Hm, börjar bli många nu....Även denna är stickad. Så jag fäste trådar, sydde i foder och satte en knapp i var sida vid axelremmen. Får se om denna väska hamnar hos dottern, Linda.



Så där ja, det var lite av dagens jobb. Just nu sitter jag och tittar på The Mentalist. Han e allt bra snygg....*L*.....
Under tiden stickar jag på en ny sjal. Förut gjorde jag ett rosa" hästtäcke"  :o)   denna gång blir det nog en ponnyvariant...*S*...Tror jag hittat rätt sorts garn eller iaf ngt liknande.
Nu åter till Fb och cafeét där. Ha en fortsatt fin kväll.

Kram vonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar